Cultiu ecològic de fruits vermells

fruits_vermells_cartell

ELS SECRETS DEL CULTIU DE MADUIXES, MADUIXOTS, NABIUS, GERDS I MORES
Fruits de bosc, fruits vermells, petits fruits… diferents maneres de parlar d’aquestes petites meravelles que ens transporten al bosc, als espais silvestres i a aliments carregats de tresors nutricionals. Sembla que els colors rogencs, porpres o blavosos d’aquestes fruitetes ens atrauen com a deliciosos tresors de la cuina.
Però com cultivar maduixots, gerds o nabius? Quin clima els cal, quina terra necessiten i quines condicions de cultiu els són les òptimes, solen ser sovint una mica desconegudes.
Aquest curs vol ser una aproximació al conreu ecològic d’aquests fruits, tant a nivell professional com a petita escala, per a conèixer les potencialitats i oportunitats que poden ser aquests cultius en determinades zones del territori.

1a sessió: 29/11/2018
• Espècies a desenvolupar: maduixot; maduixa; gerds; mora; nabius
• Conèixer la planta: com és i com funciona
• Cicles de producció i varietats
• Necessitats agronòmiques
• Calendari de cultiu:
• Material vegetal
• Preparació del terreny
• Plantació
• Reg
• Tasques de manteniment
• Control fitosanitari
• Comercialització i característiques nutricionals

2a sessió: 13/12/2018
Visita a un productor de maduixes i maduixots del Maresme

Professor: Manel Tió, tècnic de l’ADV de l’Associació de maduixaires del Maresme

Preu: 60 euros
Lloc de la primera sessió:
Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa.

Horari: de 16 a 20 hores la classe teòrica
i de 15 a 18 hores el dia de la sortida

Més informació: neus@associaciolera.org / Tel. 938787035

Consulta descomptes i condicions en el programa en pdf: fruits_vermells_programa