Formació

Cursos i tallers Formació a mida Activitats per a centres educatius Activitats xarxa horts Jornades tècniques

En un context com l’actual, on la crisi climàtica, les desigualtats socials i la incertesa econòmica es mesclen en el nostre dia a dia, capacitar-nos per a l’autonomia i la sostenibilitat en les nostres vides sembla un bon camí a seguir.

Les propostes que oferim contemplen aspectes teòrics i pràctics, amb una perspectiva d’entendre que cada persona té requeriments propis per poder aterrar les seves inquietuds i tirar endavant les seves idees.

La nostres formacions, doncs, es poden dividir en tres grans grups segons d’on sorgeixen o a qui van dirigides: els cursos i tallers que proposem des de l’associació, les formacions a mida per a empreses, institucions o altres entitats, i les activitats dirigides a centres educatius.

Algunes d’aquestes es fan en col·laboració amb l’Escola Agrària de Manresa o amb l’Institut de Jardineria i Agricultura Les Garberes, de Castellar del Vallès.

Cursos i tallers

Reivindiquem la importància d’aquests espais d’aprenentatge que un dia eren presents en tallers, masos i boscos, en els oficis i que avui costa trobar.

Des de l’apicultura ecològica o l’elaboració de conserves, fins a la cuina solar o el disseny de plantacions naturalistes, tots aquests coneixements són importants per a construir un futur de dignitat humana i de respecte per allò natural.

I ens agrada seguir avançant, després de més de 20 anys de començar, al costat de persones que treballen amb tota la passió i el compromís possibles. Formadors com el Tomàs Llop, en el curs de poda natural, la Raquel Servitja, en el de cria ecològica de cabres i ovelles, o el Cesc Balanzó, en el d’arboricultura en alçada, entre d’altres.

Veure cursos

Formació a mida

Institucions públiques i privades confien amb L’Era per fer formació a mida de les seves necessitats:

cursos i tallers per ajuntaments oberts a la ciutadania, jornades tècniques del Pla de Transferència Tecnològica de la Generalitat de Catalunya, o jornades per a consells comarcals i altres associacions, per exemple.

Segons el curs, taller o jornada, des de l’associació emetem certificats de participació que acrediten la formació rebuda per als requeriments del món laboral o per a certificats de professionalitat.

Veure cursos

Activitats per a centres educatius

La canalla i el jovent han de conèixer què diferencia la producció agrària ecològica, què significa el concepte d’agroecologia i la importància de les energies renovables per a poder construir un món millor.

Per això gestionem dos itineraris que donen les claus d’aquestes matèries amb tòtems interactius que transcorren per la finca can Poc Oli de l’Escola Agrària de Manresa. Ambdós itineraris es complementen amb tallers adreçats a l’alumnat de secundària i que es poden fer a la mateixa finca o bé en els centres educatius que hi estiguin interessats.

Activitats de la Xarxa d’horts socials i comunitaris de Manresa

La producció d’aliments de forma local, diversa i formada mereix tot l’esforç possible. Encara més si es promou amb una perspectiva comunitària i d’enxarxament social, on diferents perfils i generacions treballen conjuntament i s’enriqueixen mútuament.

En aquest context, la Comunalitat Urbana de Manresa, projecte del qual L’Era forma part, va crear la Xarxa d’horts socials i comunitaris de Manresa conjuntament amb els horts que la integren. Des de la Xarxa, doncs, s’han organitzat (amb el suport de la Diputació de Barcelona) un seguit d’activitats que combinen formació i divulgació.

Veure activitats

Jornades Tècniques

Gràcies a la vinculació amb l’Escola Agrària de Manresa, l’associació L’Era pot proposar i coorganitzar jornades tècniques en el marc del Pla Anual de Transferència Tecnològica del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

Això ens permet portar a Catalunya persones expertes d’altres territoris, ja siguin d’altres punts de l’Estat o d’Europa, i oferir formació gratuïta sobre producció agrària ecològica, agroecologia i agricultura del sòl viu que pot arribar a tothom.

Consulta les jornades

Entitat adherida al Portal d’Activitats Educatives de Catalunya