Formació a mida

Institucions públiques i privades confien amb L’Era per fer formació a mida de les seves necessitats: cursos i tallers per ajuntaments oberts a la ciutadania, jornades tècniques del Pla de Transferència Tecnològica de la Generalitat de Catalunya, o jornades per a consells comarcals i altres associacions, per exemple.

Segons el curs, taller o jornada, des de l’associació emetem certificats de participació que acrediten la formació rebuda per als requeriments del món laboral o per a certificats de professionalitat.

Horticultura i jardineria ecològiques

Fa més de 15 anys que oferim cursos bàsics i especialitzats en horticultura ecològica, i també en jardineria ecològica.

Hem portat la secretaria tècnica del simposi  sobre aquests tema celebrat a Catalunya i hem organitzat multitud de jornades amb experts nacionals i internacionals.

Algunes de les institucions amb qui hem treballat o treballem són: Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Moianès, Consorci del Lluçanès, Ajuntament de Manresa, Associació Ribagorça Romànica, Escola Viver Castell de Sant Foix, Fundació Egueiro.

Producció ecològica en general

La producció ecològica ha estat la nostra raó de ser durant molts anys i continua sent un dels nostres pilars principals.

L’hem tractat des de totes les vessants possibles, tant les orientacions agrícoles com les ramaderes. Hem tingut l’oportunitat de portar la secretaria tècnica de diferents simposis sobre producció agroalimentària ecològica organitzats per la Generalitat de Catalunya.

Hem treballat en col·laboració amb institucions com el Consorci del Moianès, el Consell Comarcal del Bages, la Generalitat de Catalunya i la Sociedad Española de Agricultura Ecológica.

Diagnosi i fertilitat del sòl

Un sòl de qualitat és la base de qualsevol producció agrària. Per això la nostra entitat s’ha especialitzat en formació que tracta la gestió de la fertilitat del sòl i, entre d’altres, l’elaboració del compost.

En aquest marc, hem treballat la diagnosi del sòl a  partir de plantes bioindicadores i n’hem fet cursos arreu de Catalunya i també a fora. Igualment hem organitzat tallers sobre elaboració i interpretació d’anàlisi del sòl per cromatografia.

I també organitzem jornades i cursos sobre agricultura regenerativa i agricultura del sòl viu o del carboni, en alguns casos des de la nostra secció ‘Esfera’

Han confiat amb nosaltres institucions com l’Associació de Producció Ecològica de Mallorca, la Sociedad Española de Agricultura Ecológica, l’Ajuntament de Santpedor, l’Ajuntament de Sant Cugat i la Generalitat de Catalunya.

Altres

Des de la nostra associació fomentem una major autonomia de les persones en les qüestions bàsiques del dia a dia. Per aquest motiu organitzem cursos de

-conservació de llavors i tast de varietats locals

– plantes medicinals i remeis casolans

– conserves

– energies renovables

– cuina solar

Si vols, contacta amb nosaltres per telèfon o a través d’aquest formulari i digues què necessites.