Altres projectes

Comunalitats Tertúlia a L’Era

Comunalitats

La Comunalitat Urbana de Manresa és un servei de formació i d’acompanyament per a la dinamització i l’enfortiment del teixit econòmic local, social i comunitari existent a la ciutat. El projecte de Comunalitats Urbanes sorgeix i es finança de la Direcció General d’Economia Social i Solidària del govern català, el Tercer Sector i les Cooperatives.

Les 22 comunalitats que s’han creat arreu del territori català volen contribuir a millorar l’activitat econòmica posant la vida i la seva sostenibilitat al centre i, sobretot, fent visible la interdependència que existeix entre nosaltres. Així, el projecte busca promoure la cohesió, trencar amb l’aïllament social i reconstruir vincles per tal de construir una societat resilient a les crisis presents i futures.

A Manresa, la Comunalitat Urbana és impulsada per les cooperatives L’Arada, Sudergintza, Sender Vius, La Clara Comunicació, i per l’associació L’Era. L’Era és l’encarregada de la línia de sobirania alimentària del projecte.

En aquest sentit, hem impulsat la Xarxa d’Horts Socials i Comunitaris, el Comunal de Terres de Secà ‘Entre feixes’, i participem en el Pla d’acció per a la transició agroecològica que impulsa l’Ajuntament de Manresa.

Coneix el projecte

Tertúlia a L’Era

Cada tercer dimecres de mes, de 7 a 9 de la tarda, ens trobem per compartir una estona de tertúlia agroecològica.

Parlem d’horts, de remeis, de permacultura, de fruiters… Parlem i aprenem entre tots i totes. A vegades, el testimoni d’una persona o el visionat d’un vídeo ens dona peu a la conversa.

El tema de cada mes està penjat a l’agenda del web.

Clica aquí per anar a l’agenda

Aquesta activitat es fa a la Casa de la Culla de Manresa en col·laboració amb la Fundació Parc de la Séquia.

Clica aquí per la localització