Sabons artesans amb ingredients naturals

cartell_sabons_Página_1

ELABORAREM PRODUCTES PER A LA HIGIENE PERSONAL I DE LA LLAR AMB LES NOSTRES MANS

Elaborar productes per a la higiene (tant la personal com per a la llar), pot ser altament gratificant tant per la seva simplicitat com per l’autonomia i l’alternativa als models de consum actuals.
Recuperarem una mica els sabers oblidats i ens farem amb la tècnica, coneixerem i treballarem ingredients a l’abast, econòmics i respectuosos amb el medi ambient per a fer les nostres preparacions artesanes. El món del sabó és tan ampli com creativa sigui la teva imaginació, només cal combinar la tècnica amb l’artesania.
El resultat: sabons  naturals, amb aromes, textures, i diverses propietats personalitzables.
En el taller farem una immersió sabonera des dels sabons que podem utilitzar per a la neteja de la roba i la higiene de la llar, fins els xampús i pastilles per a la higiene personal.
.
1a sessió: 22/01/2020
EL PROCÉS DE SAPONIFICACIÓ
Els sabons per a rentar roba i la higiene de la llar
Farem un sabó amb oli reciclat, i aprendrem a transformar-lo en sabó líquid o en pols per rentar roba a la màquina de rentar (distingint entre sabó per roba blanca i sabó per roba de color…) incorporant-hi altres ingredients: bicarbonat, percarbonat… O bé en altres preparats que també ens serviran per netejar el terra.

2a sessió: 5/02/2020
ELS SABONS PER A LA HIGIENE PERSONAL
Elaborarem sabons d’ús cosmètic, treballant amb diversos tipus d’olis vegetals i el concepte de sabó sobreengreixat.
Farem un sabó de pastilla per al cos, un altre per a la cara i també un xampú sòlid.

Materials que cal portar:
2 pots d’uns 200 cm3 amb tapa per guardar-hi els sabons.
Professorat: Núria Ferrando i Roig, fitoterapeuta i formadora en cosmètica natural.

Cada participant s’emportarà una mostra dels preparats que es facin durant la sessió.
Lloc: Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa.
Horari: de 17 a 20 hores.
Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions en el document pdf: sabons_programa

Si vols inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials