La xarxa que sosté L'Era
En un temps de crisi climàtica i de fragilitat dels sistemes alimentaris, des de l’associació L’Era ens hem compromès a impulsar una agricultura arrelada al territori, respectuosa dels cicles naturals i de confiança amb la vida i la natura que ens sosté. Al llarg de 25 anys hem fet molta feina i cada vegada podem fer-ne més gràcies a persones com tu, que donen suport a l’entitat.
Aquest creixement ha estat possible, també, gràcies a projectes que reben suport econòmic de l’Administració, sigui del govern català o altres institucions públiques que creuen i validen constantment la nostra feina. Comptar amb subvencions, però, implica que una part del finançament arriba quan les accions ja estan finalitzades i l’entitat ha suportat part del cost que impliquen.
És per aquest motiu, que la nostra associació ha decidit demanar una pòlissa de crèdit. Amb aquest producte financer, l’entitat bancària posa a disposició del client una quantitat màxima de diners durant un termini determinat. D’aquesta manera, podem retirar o ingressar fons segons les necessitats de tresoreria i només assumim els interessos dels diners utilitzats i el temps que s’han fet servir.
COOP57
Els valors que sustenten la nostra associació han conduït L’Era a sumar-se a Coop57, una cooperativa de serveis financers ètics i solidaris que finança projectes de l’economia social i solidaris. El seu objectiu, com el nostre, és transformar la societat. I la forma de fer-ho és recollint l’estalvi de la societat civil i convertint-lo en crèdits per a cooperatives, associacions i projectes comunitaris.
Coop57 consolida el seu funcionament a través d’avals personals mancomunats. Són un compromís personal i individual per respondre com avalador per una part d’un préstec o pòlissa de crèdit concedit a un projecte col·lectiu.
Però més enllà de l’aval econòmic, també és un aval social que reafirma la confiança i el compromís entre persones avaladores, entitat i Coop57. Al mateix temps demostra el teixit i el suport social dels projectes o entitats finançades.
Gràcies als avals a nom de L’Era que han signat més de 10 persones per un total de 20.000 euros, la nostra associació ja ha pogut gaudir d’una pòlissa de crèdit durant el 2026 que ha permès continuar amb les nostres activitats i projectes habituals. La pòlissa de crèdit s’ha retornat, sobradament, dins el termini pactat. Les persones avaladores no han vist afectada la seva economia ni el seu estalvi en cap moment perquè els seus avals no s’han activat.
QUÈ IMPLICA AVALAR A TRAVÉS DE COOP57
Avalar significa confiar en l’entitat o el projecte que avales. És gràcies a aquesta confiança que l’avalador es compromet a respondre amb un import que ell mateix decideix, en el cas que l’entitat o projecte no pugui retornar el préstec o la pòlissa de crèdit.
El pròxim mes de novembre, l’associació L’Era renovarà la pòlissa de crèdit per un import que no supera les subvencions compromeses per diferents administracions per finançar els projectes que l’entitat ha presentat. Per tant, els avals són una demostració del teixit i el suport social de L’Era, ja que el retorn de la pòlissa de crèdit està garantit.
A més, en el cas molt improbable que sorgissin dificultats per retornar la pòlissa, Coop57 està compromesa a treballar amb l’entitat per facilitar la devolució de l’import, allargant terminis, fent carències i sense imposar penalitzacions.
QUÈ PASSA SI LES PERSONES AVALADORES HAN DE RESPONDRE AMB EL SEU AVAL?
És molt difícil arribar a aquest escenari perquè l’associació només demana una pòlissa de crèdit per un import inferior al que l’Administració s’ha compromès a assumir a través de subvencions ja aprovades.
Però si fos el cas, l’avaladora només respondria per l’import compromès i al ritme que decideix, ja que Coop57 s’adapta a les seves possibilitats. I sempre, sense interessos ni penalitzacions de cap tipus.
QUINS SÓN ELS PASSOS A SEGUIR SI VULL AVALAR?
- Clica el botó verd que trobaràs a continuació o clica aquí per descarregar el pdf.
- Llegeix-lo amb atenció i decideix la quantitat de l’import (màxim 5.000 euros)
- Signa’l digitalment
- Envia’l per correu electrònic junt amb una imatge del teu DNI a info@associaciolera.org amb l’assumpte «Aval personal mancomunat»
- Desa el document signat per recordar a què t’has compromès.
- Contactarem amb tu per confirmar que hem rebut correctament el document i la còpia del DNI.
- Traspassarem els documents a Coop57.
- Ja et pots felicitar! Has fet una passa més per a la transformació social i ecològica que tant necessitem.
Pots verificar el funcionament dels avals personals mancomunats de Coop57 a través d’aquest enllaç:
https://coop57.coop/ca/informacion/avals-personals-mancomunats
QUINS SÓN ELS PASSOS A SEGUIR SI SOC D’UNA ENTITAT QUE VOL AVALAR L’ERA?
- Clica el botó marró que trobaràs a continuació o clica aquí per descarregar el pdf.
- Llegeix-lo amb atenció.
- Consensua amb la teva entitat la quantitat a avalar (màxim 10.000 euros) i fes-ne un document que acrediti l’acord.
- El representant de la teva entitat ha de signar el document.
- Envia’l per correu electrònic a info@associaciolera.org junt amb
- el document que acredita el representant de l’entitat com a tal i
- el document que acredita l’acord de l’entitat;
- escriu «Aval personal mancomunat» en l’assumpte del correu.
- Desa el document signat per recordar a què s’ha compromès la teva entitat.
- Contactarem amb tu per confirmar que hem rebut correctament el document i la resta de documentació.
- Traspassarem els documents a Coop57.
- Ja et pots felicitar! La teva entitat ha fet una passa més per a la transformació social i ecològica que tant necessitem.
Pots verificar el funcionament dels avals personals mancomunats de Coop57 a través d’aquest enllaç:
https://coop57.coop/ca/informacion/avals-personals-mancomunats