rencontre serieuse femme cherche homme je contacte france rencontre sexe sur morlaix application rencontre once

Plantes bioindicadores en cultius, prats i pastures

cartell_garrotxa

CURS AJORNAT A CAUSA DE L’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

LES HERBES COM A EINES D’AVALUACIÓ I MILLORA DE L’ESTAT DEL SÒL

La vegetació espontània està fortament relacionada amb medi on viu. L’aparició o desaparició de certes espècies herbàcies als cultius revela l’estat de degradació o conservació del terreny. Les potser mal anomenades “males herbes”, de qui tanT ens volem deslliurar, són autèntiques indicadores de l’evolució del sòl i equilibradores del seu estat. Permeten preveure els problemes i les disfuncions de l’agroecosistema, si sabem comprendre el seu rol. Caldrà traduir aquest diagnòstic en les millors pràctiques per a mantenir la vida als sòls agrícoles i produir aliments de qualitat, des de la sostenibilitat dels agroecosistemes.
El curs està dissenyat amb una primera sessió teòrica en format de jornada tècnica en col•laboració  amb el Pla Anual de Transferència Tecnològica (PATT) del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i una segona part que combinarà la part teòrica amb la pràctica,  per introduir-se al mètode de diagnosi del sòl.
El primer dia serà una introducció al mètode i es faran avaluacions a camps de conreu i el segon dia estarà dedicat a l’avaluació de pastures i prats de dall.
Com en anys anteriors, comptarem amb el guiatge d’en Gérard Ducerf, reconegut botànic francès.

Sessió 1: matí 11/05/2020 (sessió oberta a jornada PATT)
Introducció a la diagnosi del sòl a partir de les plantes bioindicadores
•    L’evolució de les plantes en la colonització del sòl
•    Ecologia i biologia aplicades a les plantes bioindicadores
•    Biòtops primaris i secundaris
•    Factors que porten de la latència a la germinació de les llavors
Relació planta-sòl
•    Saber d’on ve una planta per entendre què ens indica
•    Vincular el sistema natural i les pràctiques agrícoles
•    Casos concrets d’evolució de la flora
Herbes i pastures
•    Principals herbes indicadores de l’estat de pastures i prats de dall
•    Estratègies de millora de pastures

Sessió 2, 3 i 4: dilluns 11/05 tarda i dimarts 12/05/2020 matí i tarda.
Sessions tancades als inscrits al curs. Places limitades.
Herbes i pràctiques culturals
•    Funcionament dels sòls agrícoles i els factors de qualitat de vida d’un sòl
•    Influència de les diferents pràctiques culturals (treball de la terra, adobat,  desherbat, pastures, encoixinats, etc.) en la presència d’unes plantes en front d’unes altres. Explicació de casos concrets.
•    Optimització de les pràctiques agrícoles
Metodologia per al diagnòstic del sòl
•    Mètodes i etapes de diagnòsi del sòl
•    Escales de valor bioindicadores
Realització pràctica de diagnosi de sols
•    Reconeixement de les famílies i espècies bioindicadores
•    Aixecament botànic del terreny
•    Pràctica sobre el terreny de diagnòstic a partir de l’aixecament botànic. Es faran diversos aixecaments botànics per a poder fer-ne comparacions.
Anàlisi i interpretació de resultats
•    Posta en comú dels diferents anàlisis realitzats
•    Recomanacions agrícoles a partir dels resultats

Després de la introducció teòrica al mètode de diagnosi, s’alternaran les activitats pràctiques amb l’avaluació de resultats i les propostes de millora del sòls estudiats.

Professor: Gérard Ducerf, botànic de camp, agricultor ecològic i recol·lector de plantes medicinals, autor de “L’Encyclopédie des plantes bio-indicatrices”, fundador de l’entitat de difusió i formació en el coneixement de la natura i el medi ambient Promonature

Hi haurà traducció del francès al català per part de Charles-André Descombes., exprofessor de l’Escola Agrària de Manresa.

Lloc 1a sessió: Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Carretera d’Olot a Santa Pau (GI-524), km 4,5 Can Jordà (La Fageda d’en Jordà). Santa Pau.Lloc
2a sessió: Les Planeses- Sant Ferriol.

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions en el següent pdf: bioindicadores_garrotxa

Curs en col•laboració amb el Parc Natural de la Zona de la Garrotxa i l’Escola Agrària de Manresa del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

CURS AJORNAT A CAUSA DE L’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'EraL'ApuntadorButlletí digital de L'EraPremsaWeb de L'EraAltres websPer un amic o amigaXarxes socials

Professional del sector agrícolaAutoconsumPagès a temps parcialNo en tinc cap

Sí, acceptoNo, gràcies