Fem ratafia

ratafia_CARTELL_Página_1

TALLER PER APRENDRE A ELABORAR  LICORS AMB PLANTES MEDICINALS

La ratafia és un dels licors estomacals que tradicionalment es feia a les cases de pagès, especialment a muntanya, i cada família guardava el secret de la seva fórmula.

La base és de nous verdes, però també se la pot fer d’altres fruits aromàtics, amb una barreja d’herbes que cal saber combinar amb l’equilibri dels diferents sabors i aromes.

Una beguda aperitiva i digestiva, envoltada de màgia, tradició i virtuts medicinals. En aquest taller aprendrem a reconèixer les herbes a utilitzar i a preparar-la de la mà del nostre expert en herbes remeieres, Esteve Padullés, que ens farà conèixer i experimentar els secrets i les mil i una possibilitats d’aquesta beguda emblemàtica.

PROGRAMA:

!a sessió: 09/06/2020
ANEM A RECONÈIXER I A COLLIR LES HERBES PER LA RATAFIA
Sortida als voltants de l’hort de l’Esteve Padullés per a identificar i recol•lectar les herbes per a fer la ratafia. De cada herba es descriuran les seves propietats medicinals i els seus usos tradicionals.
Caldrà portar unes tisores de podar i un cistell o bossa on posar les herbes.

2a sessió: 16/06/2020
ELABORACIÓ DE RATAFIA I LICORS DIGESTIUS
Elecció de les plantes: identificació i propietats.
Mètodes d’elaboració: preparació dels ingredients.
Condicionants del procés: moment, ingredients, licor base, temps de maceració, recipients, etcètera.
Més licors? Què més podem fer?

Caldrà portar les herbes recol•lectades el dia anterior, les tisores i un pot de vidre de boca grossa on posar les herbes per a fer el licor.
Tothom qui vulgui s’endurà el preparat de les herbes amb l’aiguardent.

Professor: Esteve Padullés, expert naturista, recol•lector de bolets i plantes medicinals i guia d’espais naturals.

1r dia: l’hort de l’Esteve Padullés, a Sallent
2n dia: Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa

Horari: de 17 a 20 hores.

Preu: 55 euros

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions a l’arxiu pdf: ratafia

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials Fulletó