Els secrets d’una finca regenerativa

regenerativa_CARTELL

REGENERAR LA TERRA AMB LA PASTURA DE VAQUES, POLLASTRES I ALTRE BESTIAR FELIÇ

En els darrers anys molts hem sentit a parlar i hem assistit a formacions d’agricultura regenerativa, de maneig holístic, de pasturatge racional Voisin, de la necessitat de tornar a lligar la ramaderia a la terra per regenerar-la i recuperar la fertilitat perduda amb tants anys d’agricultura excessivament intensiva i poc respectuosa amb el sòl i el medi rural.

I a la finca les Planeses han sabut posar a la pràctica tot aquest coneixement, viure de la terra i millorar-la, produir aliments saludables i fer-ho amb la motivació de qui aposta per una manera de fer agricultura més sostenible.

A Mas Planeses tot el bestiar pastura i és criat amb un gran respecte. Des de les vaques de llet i de carn, els pollastres o els conills. La seva acció regenera el sòl,  tot gaudint del contacte directe de l’herba i l’entorn. Boscos, pastures, terres, hort, bestiar, natura, que amb les persones que gestionen les Planeses intenten tancar el cercle i viure del que fan d’una manera el més harmònica possible amb tots els elements de la finca.

En aquest curs t’acostem a l’experiència d’aquest projecte pioner al nostre territori i repassem els principis bàsics de l’agricultura regenerativa tant a nivell teòric com sobre el terreny de la mà d’en Marc Gràcia, incloent alguna activitat pràctica com moure el bestiar de parcel•la.

PROGRAMA

Els reptes per a una producció sostenible: sobirania alimentària, canvi climàtic, pèrdua de biodiversitat, contaminació, qualitat nutricional dels aliments.
El sòl viu, base per un nou model d’agricultura.
Funcionament de les pastures. Relació planta animal: l’ecofisiologia de la rebrotada, planta i pertorbació. L’animal: comportament, necessitats nutricionals i benestar. Integració del funcionament de la planta amb les necessitats de l’animal.
Maneig de pastures. Pasturatge Racional Voisin. Maneig Holístic.
Funcionament, requisits tècnics, rendiment i avaluació dels reptes per a una producció sostenible de:
– Vaques de producció mixta (carn i llet) en pastura.
– Pollastres, gallines i conills en pastura.
– Hort sense llaurar.
Escorxador i obrador propis i opcions de comercialització

Professor: Marc Gràcia, enginyer forestal, agricultor i ramader regeneratiu, impulsor del projecte Planeses.

Mas Planeses, Sant Ferriol (La Garrotxa)

Data i horari: dissabte 25/04/2020 de 9,30 a 13,30 i de 15 a 19 hores.

Preu: 65 euros

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions a la pàgina següent: regenerativa

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials Fulletó