CULTIUS HORTÍCOLES PROTEGITS

HIVERNACLES, TÚNELS I ÚS DE MANTA TÈRMICA PER ALLARGAR LA TEMPORADA DE PRODUCCIÓ

Quan s’acosten els dies més curts i freds, l’activitat hortícola s’alenteix i una bona estratègia serà comptar amb l’ajuda d’infraestructures que permetin estirar la temporada i donar més qualitat a les produccions. Els hivernacles en finques de clima interior són útils en els canals de venda directa, per abastir-se regularment d’una producció pròpia al llarg de l’hivern i especialment durant els mesos de gener fins a abril. Els hivernacles del litoral solen utilitzar-se per a fer cultius més primerencs i més tardans que a l’aire lliure, estratègia que permet allargar la temporada d’algunes hortalisses.

Però com s’alteraran el cicles, la fertilització o la sanitat dels cultius? Què cal tenir en compte a l’hora de planificar? Quines opcions triar?

També s’abordarà la utilització de mantes tèrmiques o el sistema de petits túnels (“tunelillo”) o “semi-forçat” amb manta tèrmica per ajudar l’horta d’hivern o per avançar la producció de l’estiu, sense necessitat d’una estructura d’hivernacle.

Aquesta formació està oberta als horticultors/es que valorin la possibilitat de fer una nova instal·lació que encaixi amb el seu model de finca i també als que ja tinguin cultius protegits, en hivernacles o túnels, i vulguin millorar-ne la gestió.

PUNTS CLAU PER AL CULTIU D’HORTALISSES EN HIVERNACLE
Gestió del clima amb l’aireació i l’ombreig.
El maneig dels cultius.
La importància de la fertilitat del sòl.
L’adobat i els adobs en verd.
Gestió del reg.
La rotació de cultius.
Els cicles de cultiu possibles i l’orientació en la planificació per a collites esglaonades.
Les plantes refugi i les bandes florides, el control biològic i la gestió preventiva de plagues i malalties.

Professorat:
Borja Camí Marnet. Assessor d’Arreu, Eines per l’assessorament agroecològic

Lloc: Can Poc Oli, (Escola Agrària de Manresa) Ctra. Vella d’Abrera a Manresa, Km. 23,6

Horari: 9,30 a 13,30 i de 15 a 19 hores.

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Preu: 62 euros

Consulteu preus, descomptes i condicions  en el següent pdf: hivernacles_programa

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials