Cosmètica natural i casolana a l’abast

COM FER CREMES, UNGÜENTS I ALTRES PREPARATS AMB INGREDIENTS NATURALS
Una vida saludable és el substrat bàsic per a gaudir d’un bon aspecte. Si a més a més utilitzem productes cosmètics d’origen natural, salut i bellesa es complementaran magistralment.
L’objectiu del curs és donar a conèixer les bases tècniques i desenvolupar les habilitats pràctiques per a fer productes cosmètics amb mètodes naturals i casolans, amb ingredients de l’hort, del jardí, del bosc o del mar.
Cremes i olis hidratants, sabons, mascaretes, locions capil·lars, desodorants, dentífrics, etcètera així com productes que tenen un vessant terapèutic demostrat, són alguns dels preparats que es proposen dins del taller.

1a sessió: 21/05/2019
1a part. La pell: introducció breu a alguns ingredients de la cosmètica casolana.
Argiles, farines, aigua de calç, olis vegetals verges i de primera premsada, iogurt. Usos, aplicacions i elaboració de preparats.
La higiene facial diària i setmanal
Taller pràctic on tots els participants realitzaran una sessió de neteja facial (exfoliació suau, sauna facial i mascareta).

2a part. El cabell: introducció breu a alguns ingredients de la cosmètica casolana.
Argiles, hennes i altres plantes, així com d’altres ingredients a l’abast. Usos, aplicacions i elaboració de preparats.

2a sessió: 28/5/2019
Aprofundiment al món dels olis vegetals i els olis essencials.
Diferències, usos i aplicacions dels diversos olis vegetals que podem fer servir en cosmètica casolana, i la importància que siguin ecològics i de primera premsada.
Els olis essencials en la cosmètica casolana i requisits a preferir: ecològics i quimiotipats.
Introducció a les formulacions cosmètiques.
Formulació per elaborar una preparació cosmètica, l’ús dels diferents ingredients i la seva conservació.
Realització d’una crema hidratant per la cara i un bàlsam labial.

Professora: Núria Ferrando i Roig, fitoterapeuta i formadora en cosmètica natural.

3a sessió: 4/6/2019
La salut i la pell
Introducció al món de les plantes medicinals amb interès cosmètic: identificació, usos i propietats. Hipèric, calèndula, malva, lavanda, sàlvia, milflulles, til·la, camamilla, ortiga, rosa, romaní, farigola, etc.
Bases i principis per l’elaboració dels productes cosmètics
Introducció breu a alguns ingredients de la cosmètica casolana:
Olis vegetals verges i de primera premsada, vinagres, alcohol, cera d’abella, bòrax, lanolina…
Taller pràctic: Elaboració d’ oleomacerats i alcoholats.

4a sessió: 11/06/2019
Obtenció, usos i aplicacions del olis essencials i els hidrolats.
Destil•lació d’olis essencials
Realitzarem una pràctica destil•lant farigola o romaní amb un alambí, separant-ne l’oli essencial de l’hidrolat.
Elaboració d’ungüents amb cera d’abella, oleats i olis essencials.

Professora: Neva Añó Lafuente, alquimista fito-aromaterapeuta, osteòpata i artesana elaboradora de cremes, sabons naturals i remeis casolans, respectuosa de la Gran Mare i de la vida vegetal.

Materials que cal portar:
1r dia: 1 pot d’uns 200 cm3 amb tapa per guardar-hi els macerats. Un pot petit d’uns 10 – 50 cm3 on emportar-se l’ungüent.
2n dia: un pot d’uns 50 cm3. Un bol de plàstic on hi càpiguen uns 250 ml de líquid, una tovallola petita, un turbant o clips per aguantar els cabells i un mirall petit.
3r dia: 2 potets petits d’uns 50 -100 cm3
4rt. dia: 2-3 potets petits d’uns 10-50 cm3

Cada participant s’emportarà una mostra dels preparats que es facin durant la sessió.

Lloc: Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa.
Horari: de 17 a 20 hores.
Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305
Preu: 95 euros

Consulteu preus, descomptes i condicions en el pdf cosmetica_programa

Si vols inscriure’t, omple aquest formulari, si us plau:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials