Coneixement, manteniment i reparació d’instal·lacions de reg en jardins i espais verds

reg_les_garberes

CURS AJORNAT A CAUSA DE L’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

Descripció del curs:
Les instal·lacions de reg automatitzat han esdevingut un element corrent o fins i tot imprescindible en qualsevol enjardinament. Aquestes instal.lacions i els seus components tenen unes característiques de funcionament i unes necessitats de conservació que malauradament són desconegudes per molts professionals que treballen en l’àmbit de la jardineria i per a persones aficionades.
Aquest curs, eminentment pràctic, va adreçat principalment a operaris de manteniment de jardineria que a diari es poden trobar amb petits problemes en les intal.lacions i que amb uns coneixements i materials mínims es poden resoldre. Així mateix, les persones aficionades o propietàries d’un jardí obtindran els coneixements mínims per conèixer, mantenir i o reparar la instal·lació de reg.

Objectiu general del curs:
Facilitar els coneixements i les dades tècniques necessàries per a poder identificar diferents elements d’una instal·lació de reg i saber reparar-los i mantenir-los.

Contingut i objectius específics:
– Conèixer diferents tipus d’emissors: difusors, miniaspersors, aspersors, degotadors, etc.
– Identificar els diferents materials, els timbratges i els diàmetres de les canonades utilitzades en instal·lacions de reg; així com els accessoris per a connectar-les i reparar-les.
– Conèixer el funcionament d’una electrovàlvula i saber desmuntar-la i revisar-la.
– Conèixer el muntatge d’una electrovàlvula i les característiques bàsiques d’un programador, tant elèctric com a piles, i les seves connexions.
– Conèixer les tasques bàsiques de conservació de qualsevol instal·lació de reg.

Programa del curs:
1er dia.
– Conceptes bàsics sobre cabal i pressió.
– Característiques del diferents emissors de reg.
– Difusors.
– Miniaspersors.
– Aspersors.

2on dia.
– Degotadors i canonades amb degotadors integrats.
– Accessoris pel muntatge de xarxes de degoteig.
– Canonades comercials.
– Accessoris per al muntatge i la reparació de canonades.
– Rosques: mides i segellat.

3er dia
– Vàlvules hidràuliques i solenoides.
– Electrovàlvules a 24 v ac.
– Electrovàlvules “latch” a 9-12 v cc.
– Programadors elèctrics.
– Programadors a piles.

4rt dia
– Manòmetres.
– Pluviometria d’un sector de reg.
– Uniformitat de reg d’un sector.
– Manteniment d’instal·lacions de reg.

Professorat:
Joaquim Llorente – Enginyer tècnic agrícola, gerent de l’empresa Abril- Reg. Tècnic i formador amb una àmplia trajectòria impartint cursos de reg.

Curs en col·laboració amb l’Institut de jardineria i agricultura Les Garberes de Castellar del Vallès

Lloc: Institut de jardineria i agricultura “Les Garberes” de Castellar del Vallès. C/ Anoia, 2C. Polígon industrial Pla de la Bruguera.
Castellar del Vallès

Dies i horari:
Dies 7, 14, 21 i 28 de maig de 2020, de 18.00 a 20.30 h.

Més informació: formacio@associaciolera.org
Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions en el pdf: reg_les_garberes

CURS AJORNAT A CAUSA DE L’EMERGÈNCIA SANITÀRIA.

Per a inscripcions, si us plau, omple el formulari:

Fulletó de L'EraButlletí digital de L'EraPremsaWeb de L'EraInstitut Les GarberesPer un amic o amigaXarxes socials

Quina relació tens amb l'agricultura o la jardineria?
Professional del sectorAficionat/daAgricultor/a o jardiner/a a temps parcialNo en tinc cap

L'associació L'Era i l'Institut de jardineria i agricultura Les Garberes utilitzaran les teves dades per als afers relacionats amb el curs al qual t'has inscrit.

Vols rebre per correu electrònic informació relacionada amb l'associació L'Era, la producció agrària ecològica, la jardineria ecològica, la sobirania alimentària, l'autosuficiència, les energies renovables, la biodiversitat agrària, i també sobre novetats editorials i productes relacionats amb els temes citats que estiguin a la venda a la botiga virtual de l'associació?
Si acceptes, L'Era desarà les teves dades i les introduirà al servei ofert per Mailchimp. Pots conèixer la seva política de privacitat a https://mailchimp.com/legal/

Sí, acceptoNo, gràcies