Com fer un hort inspirat en la natura

hort_natural_CARTELL

A PARTIR DE LES TÈCNIQUES DE M. FUKUOKA I E. HAZELIP

Mitjançant el coneixement d’uns determinats principis i d’unes certes tècniques concretes, es pot crear un hort que quasi ‘funcioni sol’, amb els seus propis equilibris naturals i els seus cicles interns. Un hort on cada planta hi trobarà allò que necessita però també on cada bestiola hi trobarà els seus depredadors, sense requerir gaires intervencions per part nostra.

Un hort de mínim impacte, ús ínfim d’energies fòssils i mínim d’esforç. Des dels principis iniciadors de l’agricultor i investigador japonès Masanobu Fukuoka – sense llaurat, sense binat, sense herbicides, sense dependència de productes químics de síntesi – passant per l’hort sinèrgic d’Emilia Hazelip o els conceptes de “sòl viu”.

Un curs per aprendre a crear un ecosistema hortícola el més “natural”, bonic i saludable possible, amb la mínima intervenció i el màxim de gaudi.

Sessió 1: 21/03/2020
Matí
– Què és un hort natural: quins són els seus principis bàsics i què el diferencia d’altres enfocaments.
– Per on començar quan volem fer un hort natural.
– La relació entre la planta, el sòl i els microorganismes.
– El sòl: com gestionar-lo sense llaurar-lo.

Tarda
– Pràctica de creació de bancals permanents.
– Sense fertilitzants: tècniques alternatives.
– Com gestionar l’encoixinament.
– No a l’ús de biocides: el paper clau de la biodiversitat per a la regulació de plagues i estratègies per potenciar-la.

Sessió 2: 28/03/2020
Matí
– Hortalisses: famílies i cicles.
– Policultius, associacions i rotacions.
– Tancant cicles: per què i com guardar-se les pròpies llavors (teoria i pràctica).

Tarda
– Sense binat ni herbicides: la gestió de les adventícies. El desherbat selectiu.
– Tancant cicles: com i per què fer-se el planter (teoria i pràctica).
– L’aigua i el reg.
– Un hort tridimensional: I si hi afegim arbres fruiters?
– Arbres fruiters: coneixements bàsics.
– Conclusions.

Professorat:
Professors: Mark Biffen i Gisela Mir Viader, de l’Hort-Verger Phoenicurus de Cardedeu. Son Dissenyadors de Permacultura titulats i Tècnics certificats per l’Institut d’Agricultura Natural de França.

Lloc: Can Poc Oli, (Escola Agrària de Manresa) Ctra. Vella d’Abrera a Manresa, Km. 23,6

Horari: de 10 a 14 h i de 15,30 a 18 h.

Preu: 89 euros

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35
/ 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions a l’arxiu pdf:hort_natural