Bioenginyeria del paisatge

cartell_bioenginyeria

Recuperació de talussos, control de l’erosió, restauració d’espais…

La bioenginyeria del paisatge és una disciplina tecnicocientífica en la qual les plantes vives s’utilitzen com a elements de construcció, juntament o no amb elements inerts (pedra, fusta, metall…), en actuacions de recuperació de l’entorn, tant en el control de l’erosió superficial, com en l’estabilització de talussos.
La bioenginyeria del paisatge empra tècniques que faciliten la consolidació d’un conjunt de plantes autòctones que al seu torn tenen propietats estructurals, bioquímiques, etc. Quan funciona, la tècnica desapareix i ens queda un paisatge. D’altres tècniques pretenen possibilitar que entri la natura en espais difícils per retrobar-nos de nou amb el paisatge.
Els àmbits d’actuació són molt diversos i comprenen la restauració del medi natural, d’activitats extractives (mines, pedreres…), treballs en infraestructures viàries (autopistes, vies fèrries…), en medi urbà (talussos, drenatges…), en llits fluvials, en espais humits, en dunes i en zones costaneres.
El medi fluvial és un dels espais on més s’utilitzen aquest tipus de tècniques.

Objectiu general del curs

Aquesta proposta s’engloba dins de la creació de cursos de formació tècnica organitzats per l’Institut de Jardineria i Agricultura Les Garberes i l’associació L’Era per donar a conèixer diferents disciplines en els àmbits de la jardineria, el paisatgisme i la restauració de medi natural.

El curs està especialment adreçat a:

Titulats/des amb experiència mínima en la vida laboral dels graus d’enginyeria de camins, canals i ports, enginyeria tècnica d’obres públiques, enginyeria de monts, enginyeria tècnica forestal, enginyeria agrònoma, enginyeria tècnica agrícola, ciències ambientals, biologia, geologia, geografia. Persones especialitzats en treballs paisatgístics. Professionals, projectistes, funcionariat de l’administració, professorat universitari.

Sessió 1. Teòrica. Dijous 16 d’abril
Explicació general de bioenginyeria del paisatge amb una introducció a algunes de les tècniques més utilitzades.

Sortida 2. Pràctica. Dijous 23 d’Abril
Sortida per observar diferents tècniques aplicades observades en la
sessió anterior.
Possible itinerari a acabar de definir: Roques Blanques, Castell de
Canals, Torrent de can Cabassa.

Professorat: Tècnics de l’empresa Naturalea.

Institut de jardineria i agricultura “Les Garberes” de Castellar del Vallès.
C/ Anoia, 2C. Polígon industrial Pla de la Bruguera.
Castellar del Vallès

Dies i horari:
Dijous 16 i 23 d’abril de 2020
De 8.30 a 14.00 h el primer dia i de 8.30 a 14.30 el segon

Més informació: formacio@associaciolera.org
Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions en el pdf: bioenginyeria

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials Fulletó Comunicats de Les Garberes

Quina relació tens amb la jardineria?
Professional del sector Aficionat/da Jardineria a temps parcial No en tinc cap

L'associació L'Era i l'Institut de jardineria i agricultura Les Garberes utilitzaran les teves dades per als afers relacionats amb el curs al qual t'has inscrit.

Vols rebre per correu electrònic informació relacionada amb l'associació L'Era, la producció agrària ecològica, la jardineria ecològica, la sobirania alimentària, l'autosuficiència, les energies renovables, la biodiversitat agrària, i també sobre novetats editorials i productes relacionats amb els temes citats que estiguin a la venda a la botiga virtual de l'associació?
Si acceptes, L'Era desarà les teves dades i les introduirà al servei ofert per Mailchimp. Pots conèixer la seva política de privacitat a https://mailchimp.com/legal/