Fertilitat del sòl i fertilització en cultius hortícoles

cartell_fertilitzacio

COM AJUSTAR LA FERTILITZACIÓ A LA PARCEL·LA I LES NECESSITATS REALS
El sòl agrícola és un dels principals actius productius, en funció del seu estat i de la gestió que en fem les produccions poden variar considerablement. L’objectiu del curs és aportar criteris que ens serveixin per a millorar la relació amb el sòl i amb els cultius que hi volem plantar. Això passa primer per analitzar el sòl que tenim, planificar una rotació de cultius adequada, definir quin tipus de treball del sòl volem fer i finalment afinar la fertilització per a cada cultiu.
Al curs s’oferirà la possibilitat de fer els exercicis de càlculs d’adobat a partir de la situació de cadascú.

Nota: Per al cas pràctic es recomana portar anàlisis de sòl de la vostra finca i els productes fertilitzants que utilitzeu. En cas que no en tingueu, es donaran les indicacions de com fer les anàlisis unes setmanes abans de l’inici del curs. El preu del servei de laboratori i de l’enviament de la mostra no estan inclosos en l’import de la matrícula del curs (uns 80 euros aproximadament).
Demaneu-nos les instruccions de com fer la presa de mostres de sòl i l’enviament
També es podrà fer l’exercici pràctic a partir d’exemples proposats per el professor.

Sessió 1a: 30/10/2018
Introducció als conceptes bàsics d’horticultura
Fertilitat
Sanitat del sòl
Rotació de cultius i adobs verds
Fertilització orgànica
Càlcul d’extraccions
Casos pràctics i exercicis per a l’alumnat (a realitzar a casa)

Sessió 2a: 13/11/2018
Posta en comú dels exercicis pràctics dels càlculs d’adobat de l’alumnat

Professor: Borja Camí Marnet. Assessor d’Arreu, Eines per l’Assessorament Agroecològic

Preu: 70 euros
Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa.
Horari: de 16 a 20 hores
Més informació: neus@associaciolera.org / Tel. 938787035 / 672 337 305
Consulteu descomptes i condicions en el document pdf: fertilitzacio.pdf

Si vols inscriure’t, si us plau, emplena el següent formulari:

L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials