Ens sumem a l’Aliança Fulla Verda per defensar el sector eco

L’Era és una de les entitats de la nova plataforma de defensa del sector ecològic formada per Unió de Pagesos, Vida Sana, l’Associació Empresarial per l’Agricultura Ecològica (AE2), l’Associació Espanyola d’Elaboradors i Comercialitzadors Ecològics (ASOBIO), la Societat Espanyola d’Agricultura Ecològica i Agroecologia (SEAE) i la Sectorial de Cooperatives de Consumidores Agroecològiques.

El conjunt d’entitats actua sota el nom d’Aliança Fulla Verda i vol interpel·lar al govern català perquè tingui en compte les conclusions del II Congrés Català de la Producció Agroalimentària Ecològica i activi ja el promès Pla d’Acció 2023-2027 per fomentar la transició ecològica del sistema agroalimentari del país.

Les dades de producció ecològica de l’any 2022 mostren un estancament quant al creixement d’operadors -que va situar-se en un 2%-, mentre que entre el 2001 i el 2021 havia crescut una mitjana del 13% anual. Aquesta situació contrasta amb el requeriment de la Unió Europea d’arribar al 25% de la superfície agrària útil en certificació ecològica.

En una carta enviada al nou conseller d’Acció Climàtica, David Mascort, l’Aliança exposa aquesta situació i també la preocupació perquè “els recursos per a la promoció i estructuració del sector, la protecció davant del frau i la investigació estan congelats des de fa molts anys o són inexistents”. A més, es lamenta que el procés participatiu del 2021 que va culminar amb el Congrés, i en el qual la majora de les entitats es van implicar destinant temps i esforços, no hagi servit de res fins al moment.

Per tot plegat, l’Aliança ha demanat una reunió amb el conseller amb l’objectiu de traspassar-li directament la seva preocupació per al futur del conjunt del sector.