Taller de cistelleria tradicional

Taller de cistelleria tradicional de l’associació L’Era: Cistelles i cistells, coves, cabassos, garrafes, etc. Fets amb vímet i canya, materials que es tenien a l’abast, i que es regeneraven anualment sense pràcticament cap atenció. L’arribada del plàstic va fer que totes aquestes peces deixessin de tenir una utilitat pràctica.
N’hi ha, però, moltes altres que adaptades als usos diaris poden tenir un bon futur: paneres per a la fruita o pel pa, cistelles o motxiles per anar a comprar, petits coves per a patates, ous, cebes, alls, etc. És qüestió de posar-s’hi!

Pots descarregar el programa del curs a: Cistelleria 2024 programa

45,5065,00

SKU: N/A Categoria:

Informació del curs

Inscripcions limitades a 10 participants per al bon desenvolupament del curs.
Lloc: Cal Carboner. Manresa
Professorat: Joan Vilageliu Carbonell. Cisteller i artista format en ceràmica, disseny gràfic i disseny tèxtil.
Sessions: 28/09/2024 · 9 a 17h
Material: Cal portar tisores de podar i un tamboret o cadira baixa per a treballar.

Descripció del Curs

El taller de cistelleria tradicional organitzat per l’associació L’Era ofereix una oportunitat única per connectar amb les arrels artesanals i explorar l’ús de materials tradicionals com el vímet i la canya. En un món dominat pel plàstic, aquest taller ens convida a reflexionar sobre el valor perdut de les tècniques antigues i la seva rellevància en el context actual. Tot i que la introducció del plàstic va canviar el paisatge de la cistelleria tradicional, hi ha un futur prometedor per a aquestes antigues arts si són capaces d’adaptar-se a les necessitats contemporànies.

Durant el taller, els participants tindran l’oportunitat d’explorar diverses aplicacions pràctiques de la cistelleria tradicional.

El taller serà dirigit pel reconegut cisteller i artista Joan Vilageliu Carbonell, expert en ceràmica, disseny gràfic i disseny tèxtil. Amb la seva guia, els participants aprendran la tècnica del “cul de queixal”, una tècnica exclusiva de la cistelleria popular catalana, per crear una panera amb vímet i canya. A través d’instruccions detallades i pràctiques, cada participant podrà explorar la seva creativitat i desenvolupar habilitats artesanals úniques. Només cal dur un tamboret o cadira baixa i unes tisores de podar.

Places limitades

Les inscripcions estan limitades a un nombre reduït de participants per garantir un ambient d’aprenentatge òptim. El taller es durà a terme a Cal Carboner, a Manresa, i constarà d’una sessió intensiva el dia 28 de setembre del 2024, de les 9 a les 17 hores. No perdeu aquesta oportunitat d’immersió en la cistelleria tradicional i gaudiu d’aquesta experiència enriquidora i inspiradora.

Informació addicional

Preu