logo-esporus

cataleg-esporus-2botiga-esporus-2

Qui som?

A Esporus realitzem tasques de revaloritzacio, divulgació i recerca de nous usos de varietats locals.

La nostra vocació és la de vetllar per aquells aspectes relacionats amb la biodiversitat cultivada que a casa nostra actualment estan més mancats, com és la conservació de varietats de conreus herbacis i les tasques de revalorització, divulgació, recerca de nous usos i garantir l’accés a aquest patrimoni, ja que la conservació en els bancs de germoplasma no garanteix l’accessibilitat al Patrimoni genètic agrícola per part dels agricultors.

La producció de llavors es realitza en col·laboració amb l’Escola Agrària de Manresa del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca de la Generalitat de Catalunya.

Esporus és un projecte de l’associació L’Era, Espai de Recursos Agroecològics.

Què fem?

OBJECTIUS

La recuperació del cultiu i del consum de les varietats locals.
La transferència del coneixement associat a aquestes varietats.
El repartiment del material vegetal per assegurar-ne l’ús.

QUÈ FEM?

Prospecció etnobotànica:

Cerquem i recollim de mans dels pagesos cultius de varietats locals o tradicionals amb la informació que hi va lligada.

Multiplicació de les llavors amb l’objectiu que aquestes varietats es vagin introduint en els nostres horts i plats.

Conservació de totes aquelles varietats cedides pels pagesos, sembrant-les, recollint-les i envasant-les. Caracterització agronòmica i organolètica per valorar la viabilitat de les varietats locals a nivell comercial i conèixer l’acceptació per part dels consumidors.

Difusió

– Jornades de portes obertes (una cada estació de l’any).
– Tallers pràctics. Xerrades amb pagesos savis.
– Subministrament de llavor i planter.
– Tasts de varietats locals.
– Exposició dels resultats de la caracterització.
– Campanya col·labora amb la biodiversitat cultivada.

Estem oberts a acollir i donar suport a treballs i estudis relacionats amb la nostra activitat (pràctiques d’empresa, estudiants i altres)