
L’Escola de Pastors de Catalunya, a través del seu projecte Grípia treballa des del 2009 per a la consolidació del sector primari, per a la seva dinamització local, per afavorir la sostenibilitat i l’agroecologia en el medi agro-ramader i per a promocionar el relleu generacional de la pagesia compromesa amb la terra i amb la cultura agrària.
Durant la xerrada tindrem ocasió de conèixer el model formatiu que aquesta escola porta a terme des dels seus inicis. Parlarem de la seva formació i els serveis que ofereixen, el seu funcionament intern i projectes. Alhora coneixerem els resultats de la feina que porten a terme per tal d’afavorir el relleu generacional de la pagesia a casa nostra.
Comptarem amb la presència de la Vanesa Freixa, responsable de l’Escola i l’acompanyaran alguns exalumnes, que a dia d’avui ja tenen el seu ramat o treballen per a altres, que ens aportaran el seu testimoni del pas per l’Escola.
– La Pati, geògrafa de formació, que un cop fet la formació de l’escola va treballar de formatgera i ara de nou busca Projecte. Ella és de Barcelona, de poble nou.
– L’Agnès, enginyera industrial, que un cop va fer la formació va treballar amb un projecte d’ovella de llet a Navarra i que aquest any ha demanat la incorporació i s’instal·larà prop de Terrassa en una masia de propietat municipal. Farà cabra de llet.
– El Mel, arquitecte, que un cop va fer la formació es va quedar allí on va fer les pràctiques, al Mas el Pujol de Dachs, a les Llosses. Ara és soci amb el seu propietari. Vaca de llet.
– El Carles, que un cop va fer la formació es va quedar a treballar allí on va fer les pràctiques, al País Basc. Amb ovelles de llet. Hi ha estat gairebé 4 anys.