Olivera, ametller i vinya: aspectes clau del cultiu eco

NOCIONS BÀSIQUES SOBRE PLANTACIÓ, FERTILITAT, SANITAT, COLLITA I GESTIÓ “LÒGICA”

En les nostres contrades mediterrànies, uns dels cultius tradicionals més adaptats són l’olivera, l’ametller i la vinya. Rústics i soferts, han viscut moments d’oblit i de menyspreu, i actualment, viuen una revalorització gràcies a la constatació de les propietats nutricionals i organolèptiques dels seus productes, així com de la seva capacitat d’adaptació a les nostres condicions climàtiques.

Aquest curs abordarà aspectes pràctics relacionats amb el seu cultiu, des de la plantació, l’elecció de les varietats, les estratègies de fertilització, de control d’adventícies i també pautes preventives i curatives per afrontar la sanitat d’aquests cultius de forma ecològica. Serà un tast amb les directrius bàsiques i els secrets del cultiu, especialment en secà, tant a petita escala, com a nivell professional.
El curs es podrà fer sencer o per sessions.

PROGRAMA:

1a sessió: 22/10/19 de 16 a 20 h
CULTIU ECOLÒGIC D’OLIVERA I AMETLLER
Elecció de varietats.
Plantació.
Gestió de la fertilització, adventícies i cobertes verdes.
Pautes bàsiques de sanitat.
Collita i tractaments post-collita.

2a sessió: 29/10/19 de 16 a 20 h
CULTIU ECOLÒGIC DE LA VINYA
Elecció de varietats.
Plantació.
Gestió de la fertilització, adventícies i cobertes verdes.
Pautes bàsiques de sanitat.
Collita i elecció del moment òptim.

3a sessió: 05/11/19 de 15 a 19 h
TREPITJANT EL TERRENY
Visita a la finca d’en Tomàs Llop, a Sant Jaume Sesoliveres.
Sobre el terreny es veuran els cultius d’olivera, ametller i vinya observant diferents aspectes comentats durant les sessions teòriques, com els marcs de plantació, tipus de poda, cobertes verdes, etc.
Es farà una pràctica de collita d’olives, amb borrasses i vares.
Professorat:
Tomàs Llop, pagès ecològic especialitzat en el cultiu d’olivera, ametller i vinya i en la poda natural.

1a i 2a sessió:
Escola Agrària de Manresa – Av. Universitària 4 -6 (edifici  FUB). Manresa

3a sessió:
Punt de trobada: davant del local de l’Associació de Veïns de Sant Jaume Sesoliveres

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions a l’arxiu pdf: olivera_ametller_vinya

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari: