Les herbes com a eines d’avaluació i millora de la qualitat del sòl

AQUEST CURS FORMA PART DE L’AULA AGROECOLÒGICA VIRTUAL DE L’ERA I
ES FARÀ EN LÍNIA

INTRODUCCIÓ AL MÈTODE DE DIAGNOSI D’EN GÉRARD DUCERF

Les males herbes, la flora arvense, plantes adventícies o simplement herbes poden ser les nostres aliades per a diagnosticar l’estat de fertilitat o degradació dels nostres sòls. Una herba no neix per atzar simplement perquè hi hagin les seves llavors al nostre tros. Els condicionants edafoclimàtiques en són uns primers requisits, però sabies que la compactació, l’erosió o nivell d’activitat biològica del sòl poden determinar que germinin unes o altres adventícies?
Les potser mal anomenades “males herbes”, de qui tant ens volem deslliurar, són autèntiques indicadores de l’evolució del sòl i equilibradores del seu estat. Permeten preveure els problemes i les disfuncions de l’agroecosistema, si sabem comprendre el seu rol.
Gràcies al mètode d’en Gérard Ducerf podem fer una avaluació i un seguiment de l’evolució del nostre camp. A partir d’aquí, caldrà mantenir, ajustar o canviar les pràctiques que estiguem duent a terme, per tal d’aconseguir un sòl viu, fèrtil i productiu.
Durant el curs es donaran les bases teòriques del mètode.

Contingut
Què ens diuen les herbes? Perquè les plantes són bioindicadores
Conèixer el sòl per avaluar-lo: què és i com funciona
Introducció al mètode de diagnosi de l’estat del sòl a partir de les herbes, d’en Gérard Ducerf

Professora
Neus Vinyals i Grau, enginyera tècnica formadora i assessora en agroecologia de L’Era

Objectiu general del curs
Aquesta proposta s’engloba dins de la creació de cursos de formació tècnica organitzats per l’Institut de Jardineria i Agricultura Les Garberes i l’associació L’Era per donar a conèixer diferents disciplines en els àmbits de la jardineria, el paisatgisme i la restauració de medi natural.

FORMACIÓ EN LÍNIA

Dies i horari:
Dimarts 26 i dijous 28 de maig del 2020 de 6 a 8 de la tarda. Formació en línia.

Més informació: formacio@associaciolera.org
Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions bioindicadores.pdf

Per inscriure’t, si us plau, omple el següent formulari:

Fulletó de L'EraButlletí digital de L'EraPremsaWeb de L'EraInstitut Les GarberesJornada PATTPer un amic o amigaXarxes socials

Professional del sectorAficionat/daAgricultor/a a temps parcialNo en tinc cap

L'associació L'Era i l'Institut de jardineria i agricultura Les Garberes utilitzaran les teves dades per als afers relacionats amb el curs al qual t'has inscrit.

Vols rebre per correu electrònic informació relacionada amb l'associació L'Era, la producció agrària ecològica, la jardineria ecològica, la sobirania alimentària, l'autosuficiència, les energies renovables, la biodiversitat agrària, i també sobre novetats editorials i productes relacionats amb els temes citats que estiguin a la venda a la botiga virtual de l'associació?
Si acceptes, L'Era desarà les teves dades i les introduirà al servei ofert per Mailchimp. Pots conèixer la seva política de privacitat a https://mailchimp.com/legal/

Sí, acceptoNo, gràcies