top chat rencontre gratuit je cherche un chat femme sexe rencontre club de rencontre pour celibataires nice

Els secrets d’una finca regenerativa

Aquesta activitat ja té totes les places plenes

REGENERAR LA TERRA AMB LA PASTURA DE VAQUES, POLLASTRES I ALTRE BESTIAR FELIÇ

En els darrers anys molts hem sentit a parlar i hem assistit a formacions d’agricultura regenerativa, de maneig holístic, de pasturatge racional Voisin, de la necessitat de tornar a lligar la ramaderia a la terra per regenerar-la i recuperar la fertilitat perduda amb tants anys d’agricultura excessivament intensiva i poc respectuosa amb el sòl i el medi rural.

I a la finca les Planeses han sabut posar a la pràctica tot aquest coneixement, viure de la terra i millorar-la, produir aliments saludables i fer-ho amb la motivació de qui aposta per una manera de fer agricultura més sostenible.

A Mas Planeses tot el bestiar pastura i és criat amb un gran respecte. Des de les vaques de llet i de carn, els pollastres o els conills. La seva acció regenera el sòl,  tot gaudint del contacte directe de l’herba i l’entorn. Boscos, pastures, terres, hort, bestiar, natura, que amb les persones que gestionen les Planeses intenten tancar el cercle i viure del que fan d’una manera el més harmònica possible amb tots els elements de la finca.

En aquest curs t’acostem a l’experiència d’aquest projecte pioner al nostre territori i repassem els principis bàsics de l’agricultura regenerativa tant a nivell teòric com sobre el terreny de la mà d’en Marc Gràcia, incloent alguna activitat pràctica com moure el bestiar de parcel•la.

PROGRAMA

Els reptes per a una producció sostenible: sobirania alimentària, canvi climàtic, pèrdua de biodiversitat, contaminació, qualitat nutricional dels aliments.
El sòl viu, base per un nou model d’agricultura.
Funcionament de les pastures. Relació planta animal: l’ecofisiologia de la rebrotada, planta i pertorbació. L’animal: comportament, necessitats nutricionals i benestar. Integració del funcionament de la planta amb les necessitats de l’animal.
Maneig de pastures. Pasturatge Racional Voisin. Maneig Holístic.
Funcionament, requisits tècnics, rendiment i avaluació dels reptes per a una producció sostenible de:
– Vaques de producció mixta (carn i llet) en pastura.
– Pollastres, gallines i conills en pastura.
– Hort sense llaurar.
Escorxador i obrador propis i opcions de comercialització

Professor: Marc Gràcia, enginyer forestal, agricultor i ramader regeneratiu. Investigador del CREAF, coordinador del projecte Life Polyfarming que es porta a terme a les Planeses.

Mas Planeses, Sant Ferriol (La Garrotxa)

Data i horari: dissabte 13 de juny de 2020 de 9,30 a 13,30 i de 15 a 19 hores.

Preu: 65 euros

Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Consulteu preus, descomptes i condicions a la pàgina següent: regenerativa.pdf

Aquesta activitat ja té totes les places plenes