DSC02817

Cada any proposem una sèrie de CURSOS I TALLERS relacionats amb la producció agrària ecològica i l’autosuficiència.

Tots ells són una aposta més per recuperar el coneixement agrícola que hem anat perdent amb l’abandó del camp, la revolució industrial i l’arribada de tants i tants productes elaborats als mercats. Volem donar-nos l’oportunitat de millorar la nostra autonomia, de crear amb les nostres mans allò que ens sustenta, de refer vincles respectuosos amb la natura.

També col·laborem amb altres entitats i institucions per programar jornades i formació relacionada amb aquests temes.

A continuació llistem per ordre alfabètic els cursos i les jornades tècniques organitzades o coorganitzades per la nostra associació amb l’enllaç a la pàgina del programa.

Totes les jornades PATT (vinculades a l’ECA Manresa, del Departament d’Agricultura) es faran en línia.

Algunes d’aquestes activitats es fan en col·laboració amb l’Escola Agrària de Manresa o amb l’institut Les Garberes de Castellar del Vallès.

Va de tomàquets! Visita a camp d’assajos relacionats amb varietats tradicionals de tomàquet. Programa i inscripcions (gratuïtes i obligatòries):

JORNADES I CURSOS ACABATS
(podeu accedir als vídeos d’alguns d’ells)

AGROFORESTERIA: optimitzant fertilitat, biodiversitat i rendibilitat. Jornada PATT gratuïta. Fet. Accediu al vídeo de la jornada

AGROHOMEOPATIA: una eina per a la salut dels cultius. Experiències en arboricultura. Jornada PATT gratuïta. Accediu al vídeo de la jornada

BIODIVERSITAT pràctica a l’horta ecològica. Jornada PATT gratuïta. Accediu al vídeo de la jornada

BOLETS en ruta! Fet.

CANVI CLIMÀTIC i agricultura: com adaptar-se als canvis del futur que ja és aquí. Jornada PATT gratuïta. Accediu al vídeo de la jornada

COMPOST: avaluar-ne la qualitat i fer-lo a mida. Fet.

CROMATOGRAFIES: anàlisi qualitatiu del sòl i del compost. Fet.

Diagnosi del sòl a partir de plantes bioindicadores. A Falset. Fet

Diagnosi i millora del sòl a partir de plantes BIOINDICADORES en camps i pastures. Formació ja acabada. Mira aquí el vídeo de la sessió introductòria.

Fem un JARDÍ comestible. Fet

Horta ecointensiva familiar. Fet

Iniciació a la PERMACULTURA. Fet.

Introducció a les plantacions naturalistes. JARDINERIA. Fet.

Itinerari tècnic del cultiu de la MONGETA en ECOLÒGIC. Jornada PATT gratuïta. Fet

MICROBIOLOGIA per restaurar el sòl i protegir els cultius. Jornada PATT gratuïta. Accediu al vídeo de la jornada

OLIS ESSENCIALS: extracció, propietats i usos a la farmaciola casolana Fet

PA artesà (sessions en línia i sessions presencials). Fet.

PREPARATS NATURALS per a hort i fruiters. A Castellar del Vallès.

PREPARATS MICROBIOLÒGICS PER RESTAURAR EL SÒL I SANAR LES PLANTES. Aquest curs està vinculat a la jornada Microbiologia per restaurar el sòl i protegir els cultius, que serveix d’introducció.

PISCINES naturals. Fet.

PODA d’olivera. A Castellar del Vallès. Institut Les Garberes. Fet.

PODA natural d’olivera, ametller i fruiters. Fet.

REG sostenible en cultius hortícoles: disseny, gestió i pràctica (en línia). Fet

SABONS ARTESANS amb ingredients naturals, a Castellar del Vallès. Fet.

Taller d’empelts. Fet.

Ús eficient i segur de la MOTOSERRA. Fet.