• portada_76

Nova edició de la revista Agrocultura

El número 76 d’Agrocultura ens porta articles sobre la tracció animal moderna, intercropping en horta ecològica, la prevenció sanitària en ovelles i cabres, la fauna auxiliar en vinya, les mongetes d’origen africà i l’oposició a l’os al Pirineu, entre altres.  Consulta tot el sumari a la pàgina web d’agrocultura   Si

• 750x500_jornades llavors 2019_cartell_tota_la_info

Jornades de formació i voluntariat d’Esporus

Forma’t i col·labora en la conservació de varietats locals a través del nostre projecte Esporus. Tenim programades vuit xerrades de juliol a novembre. Les fem totes a Can Poc Oli, on mantenim les parcel·les de multiplicació de llavors. Inscriu-te per estar al cas de quina feina es fa cada dia.

• 750x500_cartell_juliol

Tertúlia a L’Era: l’adaptació de l’agricultura al canvi climàtic

La propera Tertúlia a L’Era tractarà com l’agricultura necessàriament s’ha d’adaptar al canvi climàtic que ja està succeint: diferències en la data de sembra i collita, necessitat de regs de suport, malles per ombrejar als horts… En parlarem de manera oberta, exposant dubtes i oferint suggeriments dimecres 3 de juliol

• 750x500_cartell_juny

Tertúlia a L’Era: l’agricultura regenerativa

Què podem fer per millorar la qualitat de la terra dels nostres camps des de la perspectiva de l’agricultura regenerativa? En parlarem a la propera Tertúlia a L’Era d’una manera distesa, a partir de la pròpia experiència i expressant les inquietuds que vagin sortint.

• portada_75

Mira què tenim a l’Agrocultura de primavera

Ja pots comprar l’Agrocultura de primavera en format paper o en format digital a l’Iquiosc.cat. Entrevistem a l’Enzo Nastati, el creador de l’homeodinàmica, descobrim el cultiu del cànem, el Marc Talavera d’Eixarcolant ens parla de la pimpinella, el colitx i la ravenissa, les varietats locals d’albergínies a la secció d’Esporus…

• cosmetica_cartell

Cosmètica natural i casolana a l’abast

Quines són les bases tècniques per fer productes cosmètics amb mètodes naturals i casolans, amb ingredients de l’hort, del jardí, del bosc o del mar? Les aprendrem en aquest curs que comencem el dimarts 21 de maig. Ens farem una neteja facial, una crema hidratant i un bàlsam labial.

• PA_cartell

Curs d’elaboració artesana de pa

Una nova edició del curs per aprendre a fer pa amb diversitat de farines. Farem pa de pagès, coca de forner, pa de sègol, pa francès, massa mare… Aquest any l’hem programat per dissabte a la tarda per posar-ho més fàcil, i la darrera sessió serà a l’obrador del Forn

• 750x500_maig

Tertúlia a L’Era: la llet i els seus derivats

La llet i els derivats làctics han entrat en controvèrsia ja fa un temps. A la Tertúlia parlarem de com els incloem a la dieta i què ens aporten nutricionalment, i també parlarem dels animals que ens l’ofereixen i les qualitats de llet que donen. Serà dimecres 8 de maig

• portada

Memòria 2018

Si ens vols conèixer millor, la Memòria d’Activitats t’hi ajudarà. Hi trobaràs les accions i els projectes més destacats de l’entitat, quins són els nostres valors i compromisos, amb qui treballem i de quins altres col·lectius formem part.

• reconeixement_cartell

Sortides de reconeixement de plantes silvestres d’interès agrícola

En Marc Talavera, del col·lectiu Eixarcolant, ens portarà de la ma per reconèixer les plantes silvestres que ens interessa identificar. Moltes d’elles poden tenir usos interessants en l’àmbit alimentari, cosmètic, medicinal o lúdic. I també en trobarem que ens ajudaran a conèixer l’estat del nostre sòl.