• portada

Memòria 2018

Si ens vols conèixer millor, la Memòria d’Activitats t’hi ajudarà. Hi trobaràs les accions i els projectes més destacats de l’entitat, quins són els nostres valors i compromisos, amb qui treballem i de quins altres col·lectius formem part.

• reconeixement_cartell

Sortides de reconeixement de plantes silvestres d’interès agrícola

En Marc Talavera, del col·lectiu Eixarcolant, ens portarà de la ma per reconèixer les plantes silvestres que ens interessa identificar. Moltes d’elles poden tenir usos interessants en l’àmbit alimentari, cosmètic, medicinal o lúdic. I també en trobarem que ens ajudaran a conèixer l’estat del nostre sòl.

• reg_cartell

Optimització del reg en cultius hortícoles. Dimarts 14 de maig

Com s’emmagatzema l’aigua en el sòl? Com podem valorar el reg que necessiten els cultius hortícoles? De quines eines disposem? En aquest taller donarem pautes de maneig i dosis de reg orientatives per alguns cultius en concret i farem una pràctica de camp per instal·lar sondes d’humitat al sòl (tensiòmetres).

• 750x500_cartell_abril

La salut dels arbres fruiters. Tertúlia el 3 d’abril

A la Tertúlia a L’Era del mes d’abril parlarem dels arbres fruiters. Què podem fer en producció agrària ecològica per tenir uns arbres fruiters sans? Ens trobarem de 7 a 9 de la tarda per parlar-ne entre tots i explicar-nos com els gestionem per sortir-nos-en amb èxit.

• VAGA_FEMINISTA

8 de març: L’Era tanca per la vaga feminista

Perquè l’agroecologia serà feminista o no serà, l’associació L’Era s’adhereix a la vaga feminista i fa tancament patronal. Aquest divendres 8 de març, les quatre treballadores de l’entitat no estaran disponibles.

• assemblea_2019

Assemblea General de socis i sòcies: dissabte 16 de març

Parlarem de les activitats que tenim previstes pel 2019, avaluarem les del 2018 i compartirem les idees i les inquietuds en relació a l’entitat. Aprofitem l’Assemblea General de Socis i Sòcies de L’Era per visitar el projecte de la sòcia Pilar Comas: el Parc de les Olors del Serrat, a

• 750x500_cartell_març

Tertúlia a L’Era: La qualitat saludable dels aliments

Dimecres 6 de març ens trobem de 7 a 9 de la tarda a la sala d’actes de Cal Sitjes, a Artés, per fer una estona de Tertúlia. No cal que t’inscriguis, només vine amb ganes de compartir la teva experiència i escoltar l’experiència de la resta de participants. Bona

• galliner_cartell

Bioconstrucció d’un galliner amb coberta verda

Els dissabtes 23 de març i 11 de maig anem al poble de l’Estany per aprendre a construir un galliner amb materials aprofitats: palla, terra, argila, fusta i una coberta verda per al nostre aviram. Aïllament, transpirabilitat, regulació de la humitat, confort, estètica orgànica… Amb en Ricard Guiu

• 750x500_cartell_febrer

Tertúlia a L’Era: els problemes de l’agricultura i l’alimentació

El dimecres 6 de febrer farem tertúlia intentant resoldre els problemes que ens trobem al tros en el feinejar del dia a dia. Entre uns i altres ens ajudarem a trobar-hi solucions a partir de les pròpies experiències. I celebrarem el 12è aniversari amb un pica-pica que portarem entre tots.

• AA015266

Ja pots encarregar el planter de varietats locals

No et veus amb cor de fer-te el planter? Aquest any ens hem animat i t’oferim una safata de 60 plantes de 10 varietats locals diferents del banc de llavors d’Esporus. Si l’encarregues abans del 22 de febrer et podem fer un preu especial de 15 euros. Amb aquests diners