Crida a la preservació del sòl agrícola del Bages

L’Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada ha obert la caixa dels trons amb la proposta de requalificació del Camp del Lledoner com a sòl industrial per ubicar l’ampliació d’un polígon proper.
Segons el Pla Territorial Parcial de les Comarques Centrals, el aquest terreny està qualificat com a “sòl de protecció preventiva”, i segons el POUM del poble és una “zona d’especial protecció dels espais agrícoles”.
Per aquests motius, i perquè al Bages hi ha 124 hectàrees de sòl industrial vacant, l’associació Meandre va presentar un recurs de reposició i està recollint signatures per augmentar la pressió a través d’un Manifest allotjat a la plataforma digital Change.
L’objectiu de Meandre és aconseguir que la comarca tingui una gestió mancomunada del sòl industrial i, de fet, ja té previst reunir-se amb alcaldes de diferents pobles del Pla de Bages. I en paral·lel, preservar el mosaic agrícola i forestal de l’àrea, la seva productivitat, els seus connectors biològics, els seus boscos illa, la seva biodiversitat i el paisatge que el defineix.
L’associació L’Era dona ple suport al Manifest i aquestes són les nostres raons:

• Cada hora es segellen a Europa 11 hectàrees de sòl
  • Al planeta es perden anualment fins a 50.000 km2 de sòl, gairebé la mateixa superfície que Catalunya i el País Valencià juntes
  • Els experts de la FAO calculen que queda superfície disponible per cultivar per només 60 anys
  • Catalunya té 0,1 hectàrea/habitant de superfície agrària útil, mentre que la mitjana europea és de 0,30
  • El sòl conté més del doble de carboni que l’atmosfera; el necessitem lliure i fèrtil perquè contribueixi a disminuir el CO2 de l’aire i així mitigar el canvi climàtic.

Si tu comparteixes aquestes raons, signa també el manifest!

Visualitza aquí el Manifest >>

Aquí pots descarregar la nota de premsa de l’entitat sobre aquest tema>>