Començar un hort sense llaurar

El treball de la terra pertorba la vida del sòl, trenca la bona estructura i exposa el nostre més preuat recurs a l’erosió i a la compactació. Però com fer el trànsit vers a un hort on siguin els cucs de terra i la microbiologia els nostres treballadors gratuïts?

Tot el programa i les inscripcions aquí: https://bit.ly/web_hort_tardor21

Cada cop és més evident que el treball de la terra pertorba la vida del sòl, trenca la bona estructura i exposa el nostre més preuat recurs a l’erosió i a la compactació. Però com deixar de llaurar? Com fer el trànsit vers a un hort on siguin els cucs de terra i la microbiologia els nostres treballadors gratuïts? Doncs els haurem de donar “casa i menjar” perquè puguin fer una bona feina.
La tardor és el millor moment per preparar la terra per deixar-la de treballar i permetre que durant els mesos d’hivern els fongs i els nostres treballadors silenciosos facin la seva feina.
En Marc Casabosch ens portarà a l’hort i ens ensenyarà els secrets per aconseguir un hort fèrtil, saludable i productiu, tot l’any! I que la primavera es desperti amb la feina feta i amb la terra viva, molt viva!!

1a sessió, de 15.30 a 17.30 h, en línia.
Sòl viu en horticultura ecològica.
Aquesta sessió és gratuïta i forma part del cicle de jornades PATT del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.
No cal gestionar la inscripció.

2a sessió, de 10 a 14 h
A Castellar de Ribera (Solsonès).
A les persones inscrites se’ls enviarà l’enllaç per a la localització de l’espai.
Entendre el sòl per tenir-ne cura
Els encoixinats orgànics de tardor: i si hi ha fusta, millor
Els adobs verds: que treballin!
El compost: que no hi falti el carboni
Les rotacions i les associacions

Professor:
Marc Casabosch, autor, divulgador, formador i altres coses bones al voltant de l’agroecologia, els bolets i les plantes silvestres.

Més informació:
formacio@associaciolera.org / Tel. 93 878 70 35 / 672 337 305

Inscripcions a botiga.associaciolera.org

Consulteu dates, preus, descomptes i condicions a https://bit.ly/web_hort_tardor21