Fem un galliner amb materials naturals i coberta verda

Treballant amb terra, palets, argila, palla i fusta
Els materials naturals són els que tenen millors aptituds per acollir la vida. Aïllament, transpirabilitat, regulació de la humitat, confort, estètica orgànica i acollidora són alguns dels atributs que tenen les bioconstruccions, en aquest cas aplicats a l’autoconstrucció d’un galliner.
En aquest curs es treballarà amb materials reutilitzats o naturals, com els palets, l’argila, la palla i la fusta per a construir un allotjament molt adequat per al bestiar, en aquest cas les gallines.
Es farà en dues etapes. La primera es tractarà a nivell teòric quines instal•lacions els calen a les gallines. Se seguirà amb la part pràctica amb els tancaments del galliner, ubicant-hi les diferents estructures com porta, finestres i ventilació, ajocadors, etc. També es treballarà els aïllaments amb palla i el primer arrebossat de l’estructura.
En el segon bloc, i un cop els nostres amfitrions hagin anat completat els tancaments, es treballarà la part de la coberta verda i els arrebossats finals, per a donar a la construcció solidesa i un aïllament excepcional a través de la terra i la vegetació que farà de teulada orgànica.
T’animes a participar d’aquesta aventura?

1a sessió. Dissabte 23/03/2019
QUÈ ELS CAL A LES GALLINES PER A VIURE?
INTRODUCCIÓ A LA CONSTRUCCIÓ DE GALLINERS AMB MATERIALS REUTILITZATS
Pràctica: fixació i adaptació de les parets. Preparació per a l’arrebossat i primera capa d’arrebossat.

2a sessió. Dissabte 04/05/2019
COBERTA VERDA I ARREBOSSATS FINALS
Avantatges de les cobertes verdes respecte a les teulades clàssiques
Acabats
Pràctica: impermeabilització de la coberta, col•locació de drenatges i omplert de terra. Plantació de vegetació. Arrebossats finals

Professor: Ricard Guiu, expert en agroecologia, energies renovables i bioconstrucció.

L’Estany. A les persones inscrites se’ls farà arribar la localització geogràfica
Horari: 1a sessió: de 9,30 a 13,30 i de 15 a 19 hores i 2a sessió: de 9,30 a 13, 30 hores.
Més informació: formacio@associaciolera.org / Tel. 938787035
Preu: 83 euros.

Consulteu preus, descomptes i condicions en el pdf: galliner_def_programa

Si vols inscriure’t, omple aquest formulari, si us plau:

Fulletó de L'Era L'Apuntador Butlletí digital de L'Era Premsa Web de L'Era Altres webs Per un amic o amiga Xarxes socials