.

2n Simposi de producció agroalimentària ecològica

ATENCIÓ: L’aforament ja està ple. No podem acceptar més inscripcions.

Descarrega’t el programa: Manresa_horta ecològica_12i131214_1024

L’edició d’enguany del Simposi centra l’atenció en els cultius hortícoles ecològics. Amb la participació d’experts procedents d’universitats i de centres de recerca catalans i estrangers. Maquinària, fertilitat del sòl, material vegetal, estructures, control biològic, planificació, qualitat nutricional,… durant tot divendres i el matí de dissabte.

Des de fa uns anys, la societat catalana, de la mateixa manera que la resta de països europeus, manifesta una major voluntat de consumir aliments produïts en harmonia amb el medi ambient, de proximitat i d’alta qualitat.

Aquesta tendència, acompanyada d’un interès ferm per part de molts horticultors catalans, s’ha traduït en un creixement considerable de la horticultura ecològica a casa nostra. Malgrat això, aquest sector encara té moltes mancances tècniques que poden comprometre el seu desenvolupament futur i la consolidació dels productors i empreses que hi aposten, aspecte indispensable per assegurar un medi rural sostenible i viu.
És per aquest motiu que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), amb el suport de l’associació L’Era, Espai de Recursos Agroecològics, i amb la col·laboració de diverses universitats i centres de recerca catalans, promouen el 2n Simposi de producció agroalimentària ecològica, enguany dedicat a les produccions hortícoles ecològiques.

L’objectiu d’aquest simposi és la transferència d’informació tècnica d’actualitat i d’interès al sector, amb la participació de diversos experts en la matèria de fora de Catalunya, així com ésser un lloc de trobada i d’intercanvi d’experiències per a tots els professionals de l’horta ecològica del nostre país.