préssecs ecològics

Aquest Simposi està promogut i organitzat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació amb el suport de l’associació L’Era, Espai de Recursos Agroecològics, que és l’entitat que gestiona les inscripcions i part de l’organització.

Dates: dijous 17 de novembre de 2016 i divendres 18 de novembre.
Lloc: Museu de la Tècnica, a Manresa. Ctra. Santpedor, 55.
Preu: 25 euros.
Per més informació: activitats@associaciolera.org. Tel. 93 878 70 35.

Durant la realització del Simposi, podeu contactar amb l’organització a través del telèfon: 672337305

Des de fa uns anys, la societat catalana, de la mateixa manera que la resta de països europeus, manifesta una major voluntat de consumir aliments produïts en harmonia amb el medi ambient, de proximitat i d’alta qualitat.
Aquesta tendència, acompanyada d’un interès ferm per part d’alguns productors catalans, s’ha traduït en un creixement moderat però mantingut de l’oferta fructícola ecològica a casa nostra. Malgrat això, aquest sector encara té moltes mancances tècniques que poden comprometre el seu desenvolupament futur i la consolidació dels productors i empreses que hi aposten, aspecte indispensable per assegurar un medi rural sostenible i viu.
És per aquest motiu que el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP), amb la col·laboració de diverses universitats i centres de recerca catalans, promouen el 4t Simposi de produccions agroalimentàries ecològiques, enguany dedicat a les produccions fructícoles.
L’objectiu d’aquest simposi és la transferència d’informació tècnica d’actualitat i d’interès al sector, amb la participació de diversos experts en la matèria de fora de Catalunya, així com un lloc de trobada i d’intercanvi d’experiències per a tots els professionals de la fructicultura ecològica del nostre país.

Al capdavall d’aquesta pàgina trobaràs el formulari d’inscripció.

Aquí pots consultar el programa del 4t Simposi de producció agroalimentària ecològica en format pdf: 161117_programa_4t_simposi_fruticultura_ecologica_bo.pdf

Aquí pots descarregar un mapa d’hotels i restaurants de Manresa: Manresa mapa hotels_restaurants – 2016.pdf

Aquí pots descarregar el mapa per arribar al Museu de la Tècnica de Manresa: planol_museu_tecnica.pdf

Dijous 17 de novembre
08.30 h Identificació i entrega de documentació als assistents
09.15 h Presentació del 4t Simposi de producció agroalimentària
ecològica. Producció ecològica
Hble. Sra. Meritxell Serret i Aleu, consellera d’Agricultura,
Ramaderia, Pesca i Alimentació.

09.30 h Elecció del material vegetal en el cultiu ecològic dels fruiters de pinyol
Sr. Claude-Eric Parveaud, Institut Technique de l’Agriculture
Biologique (ITAB).

09.55 h Les varietats resistents de pomeres recomanades en producció ecològica
Sr. Joaquim Carbó, IRTA Mas Badia.

10.20 h Infraestructures ecològiques: una eina per incrementar la biodiversitat funcional
Dra. Georgina Alins, IRTA-Fructicultura.

10.45 h Preguntes bloc 1

11.00 h Pausa-cafè

11.30 h Punts clau de la fertilització i gestió del reg en producció ecològica de fruita
Sr. Andreu Vila, tècnic d’Arreu assessorament.

12.05 h Les cobertes vegetals per a la millora de la producció ecològica dels fruiters
Sr. Claude-Eric Parveaud, Institut Technique de l’Agriculture Biologique (ITAB).

12.40 h Preguntes bloc 2

12.50 h Estratègies d’aclarida per la producció ecològica de fruiters
Sra. Glòria Àvila, IRTA Mas Badia.

13.20 h Preguntes bloc 3

13.30 h Dinar

15.00 h Gestió sanitària del cultiu ecològic de la poma
Sr. Markus Kelderer, responsable de producció ecològica i coordinador de fructicultura del Centro di Sperimentazione Agraria e Forestale Laimburg.

15.45 h Gestió sanitària del cultiu ecològic del préssec, la pruna i la nectarina
Sr. Julio Parejo, director tècnic de Agrícola Ecologica de Extremadura.

16.15 h Gestió sanitària del cultiu ecològic de la cirera i l’albercoc.
Sr. Dominique Courtial, assessor agrícola i consultor independent.

17.00 h Pausa

17.30 h Gestió sanitària del cultiu ecològic de la pera
Sra. Laia Viñas, tècnica de l’ADV ecològica Ponent.

18.00 h Tecnologies postcollita en fructicultura ecològica
Sra. Yolanda Soria, professora titular de la Universitat de Lleida.

18.30 h Preguntes bloc 4

Divendres 18 de novembre

09.00 h Experiència 1: cultiu, sanitat i comercialització de préssec, pruna i nectarina a Extremadura
Sr. Julio Parejo, tècnic d’Agricultura Ecológica de Extremadura SA.

09.30 h Experiència 2: cultiu, sanitat i comercialització de poma ecològica a la Catalunya Nord
Sra. Maria Singer, tècnica de CIVAM-Bio (Centre d’Initiatives pour Valoriser l’Agriculture et le Milieu rural).
Sr. Michel Planes, productor de poma, pera i préssec a Eus.
Sra. Nathalie Courpet, comercial d’Alterbio.

10.00 h Experiència 3: cultiu, sanitat i comercialització d’albercoc, figa i préssec a l’Aragó
Sr. Jose Miguel Sanz, tècnic i productor de Biosanz (Aragó). Tècnic i comercial d’Atria.

10.30 h Preguntes

11.00 h Pausa – cafè

11.30 h Experiència 4: cultiu, sanitat i comercialització de fruita al Baix Llobregat
Sr. Ferran Contreras, tècnic de l’ADV de Fruita del Baix Llobregat.
Sr. Albert Presas, productor fruita ecològica de pinyol, soci fundador de Can Perol.
Sr. David Mas, gerent i comercial de Can Perol.

12.00 h Experiència 5: cultiu, sanitat i comercialització de pera a Ponent
Sra. Laia Viñas, tècnica ADV ecològica Ponent.
Sr. Josep Ramon Magrí, productor de pera d’Ivars de Noguera.

12.30 h Experiència 6: cultiu, sanitat i comercialització de poma del Pirineu
Sr. Josep Pintó, productor de Poma de Muntanya Biolord
Sr. Andreu Vila, tècnic d’Arreu assessorament

13.00 h Preguntes

13,30 h Cloenda del Simposi

Hem tancant les inscripcions al Simposi, moltes gràcies!