.

Comunicat

A Manresa, 4 d’octubre del 2017:

El passat dia 3 d’octubre, les treballadores de L’Era, igual que molts dels socis i sòcies, ens vam sumar a l’aturada de país convocada per diversos sindicats i secundada per entitats i associacions en rebuig a la violència que vam viure el passat diumenge dia 1 d’octubre i de les tergiversacions que en van fer dels fets alguns dirigents polítics i mitjans de comunicació. Nosaltres hi érem, nosaltres vam veure com els veïns de Fonollosa, Castellgalí, Callús i de tantes altres viles i ciutats catalanes rebien les vexacions, les agressions i la violència dels cossos repressors de l’estat espanyol pel simple fet de voler votar. I això ens va congelar per dintre.

Mai ens hauríem pensat que començaríem la tardor d’una manera tan injustament trista, però a la vegada també ens emociona l’organització popular i veïnal per aconseguir un objectiu compartit. Ens il·lusiona veure que amb l’esforç de totes les persones ho vam aconseguir. Creiem, doncs, que està a les nostres mans canviar el món on vivim i és per això que ens mantindrem sempre a favor de les mobilitzacions pacífiques i de les accions democràtiques que portin a la gent a poder decidir lliurement quin és el lloc que vol ocupar al món i de quina manera vol fer-ho.

Estimem la nostra terra, la nostra cultura, les persones amb qui convivim i compartim una vida col·lectiva i ens mantindrem arrelats amb la fermesa d’un roure per a que fets com els d’aquest 1 d’octubre no tornin a tenir cabuda a la nostra societat.