xerrada: El paper de les renovables a l’Àfrica: un model a seguir

Detalls de l'esdeveniment

• divendres | 16 de març de 2018
  • 19:30
  • Sala d'Actes de Cal Sitges (Edifici biblioteca) Artés

SUPORT TECNOLÒGIC A ONG’S QUE OPEREN A L’ÀFRICA OCCIDENTAL, Jaume Domingo

A L’Àfrica, com en altres països del Tercer Món, hi ha ONG’s, moltes d’elles petites, que operen en els camps de l’escolarització i la salut. Creen estructures per a la seva sostenibilitat i alhora fan tasques de formació professional. Hi ha necessitats comunes: l’aigua que és font de vida, i l’electrificació solar que és font de llum i d’energia per al funcionament de les infraestructures.

En el decurs dels anys que ha donat classes d’ energies renovables a l’Escola Agrària de Manresa, el Jaume ha tingut la sort de trobar amics sensibilitzats per la solidaritat amb els més desafavorits. Això l’ha ajudat a poder crear una petita xarxa per donar suport en aspectes d’energies renovables, aigües, telecomunicacions i maquinària diversa a ONGs que li ho han requerit. Ha estat de vital importància la col·laboració de Moianès Solidari, AIMA, la UPC de Manresa i altres entitats i persones que han aportat donacions.